Aangekomen in Adelaide! - Reisverslag uit Lenswood, Australië van Annemiek Zande - WaarBenJij.nu Aangekomen in Adelaide! - Reisverslag uit Lenswood, Australië van Annemiek Zande - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Adelaide!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

12 April 2017 | Australië, Lenswood

Hoi allemaal,

Na een hele voorspoedige reis ben ik aangekomen bij de familie Harris in Lenswood! De familie heeft me met open armen ontvangen op het vliegveld. Erg vriendelijke mensen die me eigenlijk meteen op m'n gemak stelden. De oma was ook mee, zij is Nederlands dus ook wat Nederlandse aanspraak was wel fijn :)
Ze hebben een groot huis wat volledig gelijkvloers is (ik heb namelijk nog geen trap gezien haha..). Oja en ze rijden, zoals wij dat zeggen, in een hele dikke wagen! (een knalrode porsche cayenne als ik het goed heb... zeker niet verkeerd toch?!)

Verder is het nu erg druk op hun fruitteeltbedrijf, omdat het nu nog volle bak oogsttijd is. Zelfs vannacht hoorde ik de heftrucs rijden!
Appels als Granny Smith, Royal Gala en Fuji worden nu geplukt en direct weggebracht naar de Cold stores van Lenswood Apples (mijn stagebedrijf). Vandaag hoop ik daar wat van te kunnen zien, eens kijken hoe die Aussies hier fruit kunnen telen ;-)

De omgeving is hier erg heuvelachtig met veel boomgaarden (appels, kersen en druiven voor de wijn). Gister in de auto richting Lenswood vroeg ik aan Lois voor de grap of er ook kangaroos lopen op de weg. Ze keek me lachend aan en zei: Natuurlijk, je bent in Australië hè!! Kangaroos en koala beertjes kun je zomaar voor je auto krijgen vertelde ze. Mijn doel dus om die op de foto te zetten in de komende weken :)

Mijn stage zou eigenlijk aanstaande dinsdag beginnen, maar mijn stagebegeleider Julian komt pas 21 april terug uit Sydney.. Iets langer vakantie dus! Opzich niet erg, want de drie dochters hier hebben vanaf morgen 2 weken schoolvakantie, waardoor het in huis gezellig is! Maar aan de andere kant zou ik wel graag aan de slag willen met mijn stage. (stilzitten is toch niet mijn beste kant, heb ik vast van m'n moeder haha)

Tot zover even mijn eerste update! Ik zal proberen zo af en toe eens jullie bij te praten! En reacties zijn natuurlijk welkom!!

Tot snel weer en groetjes uit Australië!

Annemiek







  • 12 April 2017 - 08:37

    Manon:

    Heeey miek,

    We waren nog wel zo enthousiast over jou auto... die valt nu wel een beetje tegen met die dikke wagen ernaast! Verder goed om te horen dat je goed bent ontvangen bij een lieve familie met wat Nederlands bloed erin haha.
    en.... stil zitten hoeft nooit! Je kan altijd nog zelf op zoek gaan naar een kangaroo of een koala.... of gewoon lekker meehelpen tussen de appels :D

    Een hele dikke kus en we horen van je!!

    Manon

  • 12 April 2017 - 09:38

    Amy:

    Gaaf Miek! Enjoy! Ben heel jaloers dat je zo dicht bij koala's en kangaroo's bent, en ik eerder dichtbij ganzen en koeien

  • 12 April 2017 - 10:15

    Ria:

    Goeiemorge Miek,
    Wat apart dat ze daar nu aan het oogsten zijn.... Bij ons zitten de bloemen er aan...
    Het is rustig om te weten dat je een gezellig plekske heb daar in Australia!
    Ik las dat je je eerste rijles nu krijgt, dus dat maakt de weg open om erop uit te gaan!!
    Ffe bijkomen van de jatleg(?) en heerlijk gaan genieten en hard werken natuurlijk..
    Je kan toch ook tractor rijden... Altijd wat te doen!!

    Liefs mamXXXXXX

  • 12 April 2017 - 14:39

    Eline:

    Goooooeeeiemorgen Miek!
    Goed te horen dat je goed bent aangekomen aan de andere kant van de wereld! Nog even bijkomen van de Jetlag denk ik, leuke dingen doen en dan kan je volgende week helemaal fris en fruitig aan je stage beginnen!
    Dikke hug en veel succes vanuit Canada!
    Eline

  • 12 April 2017 - 14:39

    Eline:

    Goooooeeeiemorgen Miek!
    Goed te horen dat je goed bent aangekomen aan de andere kant van de wereld! Nog even bijkomen van de Jetlag denk ik, leuke dingen doen en dan kan je volgende week helemaal fris en fruitig aan je stage beginnen!
    Dikke hug en veel succes vanuit Canada!
    Eline

  • 13 April 2017 - 10:51

    Savanna:

    Hee Miek!
    Leuk om te lezen dat het goed gaat!
    Ik hoop dat je een leuke tijd gaat hebben, maar dat komt vast goed :)
    Laat die fotos maar komen
    Succes! xxx

  • 16 April 2017 - 14:28

    Santina:

    Hallo Annemiek.
    Al een beetje bijgekomen van de lange reis ? Vast wel denk ik !
    Lekker dat je een beetje kunt acclimatiseren voordat het echte werk begint !
    Onze Rick is in de tussentijd alweer vertrokken uit Australië.. .
    Heel veel succes tijdens de stage .
    Groet Santina

    PS.

    Wat een leuke manier is dit om contact te kunnen houden met iedereen zeg !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Welkom op mijn profiel! Via deze reisblog ga ik jullie proberen op de hoogte te houden tijdens mijn buitenlandstage in Australië!

Actief sinds 06 April 2017
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 92750

Voorgaande reizen:

10 April 2017 - 30 Juli 2017

Buitenlandstage Australië

Landen bezocht: